Főoldal Cikkek Könyvek Ajánlataim Kapcsolat

ON-LINE VÁLLALKOZÁS

A legtöbb ember szabad, kötetlen életvitelt, függetlenséget szeretne, ezzel szemben többnyire fix munkaidőben dolgozik, előírják számára mit és hogyan csináljon. Nem igazán van fejlődési lehetőség. Ha vannak ötletei, gyakran nem tartanak rá igényt, ha pedig igen, nem mindig a várt anyagi és erkölcsi elismerést kapja érte. Minderről már az >>> Alkalmazott vagy vállalkozó legyek <<< oldalamon írtam.

Az internet ma már a legtöbb háztartásban megtalálható, becslések szerint a világon félmilliárd ember használja. Az interneten gyorsan és egyszerűen jutunk hozzá a minket érdeklő információkhoz és ez sokszor előnyt jelent.

Sokan csak szórakozásból, vagy kapcsolatépítés céljából döntenek úgy, hogy élni kívánnak az online megjelenéssel, míg mások egy saját honlap/blog üzemelésében inkább pénzkereseti lehetőséget látnak.

A vállalkozói lét új formája dívik mostanában: az online vállalkozás. Művelői legtöbbször komoly tudást és munkát fektetnek abba, hogy megismerjék és használják az internet adta lehetőségeket.

Az internetezés, a hardver/szoftver árak költségeinek eddigi és jövőbeni várható csökkenése azt mutatják, hogy egyre nagyobb lesz azon potenciális vásárlók köre, akiket érdemes egy online vállalkozásnak megcélozni.

Netes üzletet indítani a legolcsóbb vállalkozások közé tartozik. Kevés pénzzel is el lehet kezdeni, de ne felejtsük ki a számításból a tudásunk és az időnket se, hisz ezek is mind komoly értéket képviselnek.

De mitől is online egy vállalkozás? Elsősorban attól, hogy online köttetik az üzlet. Azaz a honlapon/blogon keresztül lehet vásárolni termékeket és szolgáltatásokat, és a lehető legtöbb dolgot automatizálhatunk egy alaposan megtervezett rendszerrel. (pl. hírlevélküldő, megrendelő oldalak,...) Ezenkívül az Internetet használjuk a termékeink, szolgáltatásaink népszerűsítésére is.

Vállalkozni csak megfelelő vállalkozói ismeretek birtokában és üzleti tervvel érdemes. Utána kell járnunk, hogy van-e egyáltalán kereslet mindarra, amit kínálni kívánunk. Nagyon alaposan ki kell számolni a várható költségeket is, hisz nem szándékunk veszélyeztetni az eddig elért egzisztenciánkat.

Mi kell egy online vállalkozáshoz? Nem mennék bele részletesen, hogy milyen ügyintézéssel és költségekkel jár, ha valaki egyéni vállalkozásban, Bt-ben, Kft-ben, vagy magánszemélyként-megbízási szerződéssel kíván vállalkozni. Úgy gondolom, hogy egy jó könyvelőre és ügyvédre mindenkinek szüksége van, akik a kezdetektől ellátnak minket a megfelelő információkkal ez ügyben. Így ebben a témában nem kívánok kotnyeleskedni, inkább abban nyújtanék útmutatást, hogy egy vállalkozás online elindításához ezeken felül mire van még szükség.

Motiváció Azok a személyek lehetnek sikeresek, akiknek határozott céljaik vannak, akik tudják, hogy mit akarnak elérni. És most nem a pénzről beszélek, mert az nem cél, csupán eszköz, amellyel megvalósíthatjuk, amit szeretnénk. Tehát csak olyan vállalkozást szabad elkezdeni, amely összhangban van a saját személyes küldetésünkkel. Azaz azt csinálja, amit szeret! Ez lesz a fő mozgatórugója, motiválója.

A vállalkozás nem egyenlő a cégbírósági regisztrációval vagy a vállalkozói igazolvány kiváltásával... Vállalkozó attól lesz valaki, hogy van célja, és stratégiája céljainak elérésére, és erőforrásaival úgy tud gazdálkodni, hogy az a legoptimálisabb legyen befektetés/nyereség arányában. A vállalkozás az egy szemléletmód, életmód, gondolkodásmód... Életérzés! Ha valaki egyszer is megkóstolta a "lehet másképpen is élni" ízét, az érti.:-)

Kitartás A legtöbb embert egy új gondolat vagy ötlet pillanatnyilag felvillanyoz, aztán ugyanolyan gyorsan elveszítik lelkesedésüket. A jó üzlethez azonban kitartás kell, sok idő és energia. A vállalkozónak képesnek kell lennie hosszútávon gondolkodni, rendelkeznie kell hosszú távú tervekkel.

Önfegyelem A vállalkozónak minden helyzetben kontrollálnia kell önmagát. Különösen nehéz ezt megvalósítani akkor, amikor nyomás nehezedik rá, mégis tisztában kell lennie azzal, hogy fegyelmezetlen viselkedésével a vállalkozás sikerét veszélyezteti.

Bátorság A mindennapi életben rengeteg ígéretet teszünk, kijelentések hangzanak el, melyet félig-meddig gondolunk csak komolyan. A magánéletben sem túl etikus mindez, az üzleti életben azonban végképp nem engedhetjük meg ezt magunknak. Tisztában kell lennünk azzal, hogy ha valamilyen elhatározásra jutunk, valamilyen célt tűzünk ki, akkor következetesen eszerint kell tevékenykedni, hiszen egy vállalkozó nemcsak önmagának, hanem ügyfeleinek, üzleti partnereinek is felelősséggel tartozik. Az ilyen súlyú döntésekhez pedig bátorságra van szükség.

Fejlődőképesség A vállalkozás megköveteli a hozzáértést, ezért egy vállalkozás indítása egyben azt is jelenti, hogy a vállalkozónak tanulnia kell - folyamatosan. Nem feltétlenül hagyományos értelemben, hiszen minden információ, mellyel találkozik, az idő, melyet a vállalkozással tölt, már maga is tanulás. A vállalkozónak képesnek kell lennie arra, hogy önmagát, viselkedését, szokásait, gondolkodását fejlessze.

Kreativitás A vállalkozás sikerére akkor van a legnagyobb esély, ha valami újat tud közvetíteni. Ez nem azt jelenti, hogy új terméket/szolgáltatást kell előállítani. Az újdonság jelentheti azt is, hogy valami létező terméket, szolgáltatást új kombinációban juttatunk el a fogyasztóhoz.

Előrelátás A legtöbb ember nem képes a mindennapi problémáin túltekinteni. A sikeres üzlethez mindenképpen szükséges, hogy levonva a megfelelő konzekvenciákat túllépjünk a múlton és előre tekintsünk. Lényeges annak helyes felismerése, hogy egy adott piac milyen irányban fog változni a jövőben. Ehhez el kell sajátítani a helyes elemzés készségét is, hogy aztán prognózist lehessen felállítani a jövőre vonatkozóan. Vizsgálni kell az emberek vásárlói szokásait, és az alapján prognosztizálni.

Az internet nem igényel különösebb szakismeretet, egy honlap/blog vagy egy webáruház kezelése, a programok használata rövid időn belül elsajátíthatók. Biztosított a folyamatos képzési lehetőség. A neten számos anyag található, mely segít egy online vállalkozónak eligazodni. Sokat lehet tanulni a konkurens weblapok böngészésével is. Sikeres kisvállalkozások vezetői nem egyszer úgy indultak, hogy alig tudtak valamit az üzleti életről. Mivel kevés tőkére volt szükség, belevágtak, és menet közben sajátították el az ismereteket.

Azt mondják, az üzleti folyamatokat 3 féle ember irányítja, és az egymáshoz való viszonyuk 5%, 10% és 85%... Tonk Emil szerint az üzleti életben három féle emberrel találkozhatunk.

Az első típusnak rálátása van a folyamatokra, ők azok, akik értik, és befolyásolják az üzleti környezetet. Ebbe a csoportba tartozik az üzletemberek öt százaléka.

A második csoport tagjai sodródnak a folyamatokkal, és megpróbálnak fennmaradni, ide tartozik az üzleti élet tíz százaléka.

A nagy többség azt sem tudja, mi történik körülötte, de nem is igazán érdekli, ide tartozik az üzleti élet nyolcvanöt százaléka.

Ön melyik csoportba szeretne tartozni?

Milyen eszközökre és szolgáltatásokra van szükség egy online vállalkozáshoz ?

Internetkapcsolat

Az internet a legolcsóbb kommunikációs eszköz. Összehasonlítva a hagyományos postai levéllel, egy e-mail kiküldése kb. százszor kevesebbe kerül. De az Internet sincs ingyen, így az apróbetűs részeket is figyelmesen olvassa el, mielőtt évekre leszerződne egy Internet szolgáltató céggel!

Honlap/Blog

Egyre nagyobb a választék a piacon olyan eszközök és szolgáltatások terén, melyek segítségével azok is készíthetnek saját weblapot/blogot, akiknek semmilyen programozói ismeretei nincsenek.

Weblap/blog szerkesztésnél fontos szempont a logikus felépítés, az egyedi design kialakítása, a hatásos szöveg, a keresőoptimalizálás... Nem arról szól az egész, hogy felteszek szövegeket és képeket, ennél azért jóval többre kell figyelni.

Az idő pénz. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy kísérletezik önmaga, vagy időt spórol, és egyből hozzáértő emberre vagy cégre bízza üzleti honlapjának/blogjának elkészítését. Bővebben a lenti bannerre kattintva olvashat minderről.

Az emberek számos okból használják az internetet. Az egyik leggyakoribb ok az információkeresés. Van valamilyen problémájuk, amit szeretnének megoldani. Honlapunk/blogunk témájának kitalálásához a legelső szempont a fókuszálás.  A weblapunknak vagy blogunknak egy adott témára kell összpontosítania!

Népszerű weblap és blog témák mostanában: egészség, fogyókúra, pénzkeresés, spórolási tippek, befektetés, számítástechnika, üzlet, ingatlan, kocsik, sportok, utazás, társkeresés, gasztronómia, család...

Gondolja át, hogy milyen hobbijai vannak, milyen szakmában vannak ismeretei, milyen témában szokták kikérni a véleményét az ismerősei, mik azok a termékek, szolgáltatások, melyeket szívesen népszerűsítene, és e téma köré építse fel oldalait.

Tárhely

Ahhoz,hogy a honlapunk/blogunk megjelenjen az interneten tárhelyet kell számára biztosítanunk. A tárhelyszolgáltatóknak hatalmas szervereik vannak és a mi tárhelyünk ennek a szervernek egy kisebb szelete. A tárhelyünkön tárolunk minden olyan anyagot, mely szükséges a honlaponk/blogunk megjelenítéséhez (képek, videók, zenék, egyéb fájlok.) Bővebben >>> ITT <<< olvashat minderről.

Domain (domén)

Az u.n. domain név általában két részből áll, pl a weblapom.hu esetében a weblapom a tulajdonképpeni domain név utána egy .(pont) következik majd a közdomain, ami magyarországi viszonylatban: hu Amikor honlapunkat el szeretnénk helyezni egy tárhelyen akkor el kell döntenünk, hogy mi lesz a honlapunk domain neve. Bővebben >>> ITT <<< olvashat minderről.

Responder AutomataHírlevélküldő

A hírleveleket valószínűleg már ismeri, bizonyára néhányra jelenleg is fel van iratkozva. Egy automata hírlevélküldő rendszer/program segítségével tömegesen küldhet időzített időpontban egyedi megjelenésű, egyedi tartalmú e-mail hírlevelet érdeklődőinek, partnereinek, ügyfeleinek. A honlapjáról beérkezett megrendeléseket is kezelheti vele, csoportosíthatja a megrendeléseket akár termékek alapján is, a részletes statisztika segítségével pedig elemezheti hírlevelei hatékonyságát. Bővebben >>> ITT <<< olvashat minderről.

Megrendelői rendszer (webáruház)

Egy online megrendelői oldal kitöltésével ügyfelünk akkor is megrendelheti az általunk ajánlott terméket vagy szolgáltatást, ha mi épp nem vagyunk számítógép közelben. Amennyiben sokféle termékünk vagy szolgáltatásunk van, érdemes egy komplett webáruházat létrehoznunk honlapunk/blogunk részeként vagy teljesen különálló rendszerként is.

Látogatottság növelés, keresőoptimalizálás - marketing

Ezt ma még sokan elfelejtik, pedig mindenki azt szeretné, hogy üzleti honlapja/blogja megtérülő befektetés legyen a számára. Ehhez azonban látogatókra, ügyfelekre van szükség. Cél, hogy az oldalunkon található információk, termékek, szolgáltatások minél több ember számára láthatóvá váljanak.

A keresőoptimalizálás célja, hogy egy honlap/blog minél jobb helyezést érjen el azokra a kulcsszavakra, amiket a honlap tulajdonosa fontosnak tart. Bővebben erről >>> ITT <<< olvashat.

Csak pár példa a népszerűsítési módszerek közül:

- Weblapunk címét beajánljuk releváns linkgyűjteményekbe, pl. Startlap, lapozz.hu, wyw.hu,...

- A közösségi oldalakon (social network), mint pl. amilyen az iWiW, MSN, YouTube, Skype, Twitter, Facebook, Webstar Vitality Network, ... kapcsolatokat építünk és ahol engedett, ott közben népszerűsítjük honlapunk, blogunk.

- Pár oldalas, a honlapunk, blogunk témájához kapcsolódó, információban gazdag mini e-könyvet, e-füzetet (e-book) készítünk (benne az elérhetőségeinkkel) és ezt ingyenesen terjesztjük a neten. Ha hasznos az általunk készített információs anyag, akkor azok, akik leöltötték, tovább fogják küldeni az ismerőseiknek is.

- Egy saját e-mail címlista építése nagyszerű lehetőség a honlapunk, blogunk ismertté tételéhez. A fentebb említett ingyenes e-book letöltéséhez elkérhetjük az e-mail címet és nevet, ez már ad egy célcsoport listát a kezünkbe. Sokkal egyszerűbb egy egyszer már érdeklődő embernek, ill. ügyfélnek értékesíteni az új termékeket, szolgáltatásokat, mint új ügyfeleket szerezni. Arról nem is beszélve, hogy nem elég valakit megszerezni ügyfélként, azt az ügyfelet meg is kell tudni tartani, így fontos, az ügyfélgondozás szempontjából is, hogy ápoljuk a kapcsolatot a régi ügyfeleinkkel is.

Fontos megjegyeznem, hogy az email marketing nem egyenlő a spammeléssel! Csak annak küldhetünk e-mail-t, akik ehhez előzetesen hozzájárultak a honlapunkon, blogunkon!

- Ingyenes és fizetős hirdetésekkel is növelhetjük látogatottságunk és bevételeinket.


Kellemes, és hasznos időtöltést kíván:

Szenyán Ildikó
szenyanildiko@neadjafel.hu
06-20-9-344-154
Skype: Energildi
 

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2005-2010 © Minden jog fenntartva!