Főoldal Cikkek Könyvek Ajánlataim Kapcsolat

TOBORZÓ VAGY SZPONZOR?
Michael Oliver írása

VAGY

Egyszer elbeszélgettem Cheryl Gonzalezzal, aki a Terjesztői Jogok Szövetségének elnöke, valamint egyike a legjobban kereső Network Marketingeseknek. Megkértem, hogy az általa elmondottakat másokkal is megoszthassam, ugyanis nagyon jól kiemelik a különbséget a szponzor és a toborzó közt.

Mi a különbség a toborzó és a szponzor közt?

Ugyanaz, mint ami a nyomulás illetve a segítségnyújtás közt. A toborzó őrült iramban szupersztárok után kutat a tömegben, aztán egyszerűen regisztrálja őket, majd leül és vár. Ezzel szemben a szponzor hozzáállása teljesen más. Úgy gondolja, hogy bárkit, akit érdemes szponzorálni, azt érdemes fejleszteni is.

A toborzó azt várja el, hogy született szupersztár legyél.

A szponzor azonban belátja, hogy a szupersztárok kialakulnak, nem csak úgy születnek. A szupersztár kialakításához szükség van képzésre, biztatásra, segítségre, türelemre és időre.

Hogy milyen tulajdonságokra van szüksége valakinek ahhoz, hogy szupersztár legyen? Szüksége van sok önbizalomra, elkötelezettségre, elszántságra és hitelességre.

És honnan jönnek mindezek a tulajdonságok? Tanuljuk őket, tanítják őket, vagy ellessük őket. Ezek a szupersztár fejlődésének különböző állomásai. Ugyanolyan egyszerű, mint hogy először te mutasd és várj visszajelzést, aztán hagyd, hogy ők mutassák, és te adj visszajelzést.

A toborzó azt várja, hogy a szupersztárok végül felérjenek a csúcsra, a többiek pedig feladják.

A szponzor viszont egy segítő, tanító személy, aki azt szeretné, hogy legyen a kezedben minden képzettség és eszköz ahhoz, hogy sikeres tudj lenni, és kapj elég bátorítást ahhoz, hogy folyamatosan dolgozz. Az ő elképzelése átvihető másokra. A szponzorod azt szeretné, hogy te is szponzor legyél. Az igazi szponzor újabb szponzorokat fejleszt ki meggondoltan, körültekintően, sok segítséget és biztatást nyújtva.

A toborzó csak egy estés kalandra vágyik, és abban hisz, hogy "szeresd őket, majd hagyd el őket".

A szponzor viszont abban hisz, hogy "vedd el őket". Az emberek pedig érezni fogják a felelősségvállalást.

A toborzó olyan, mint egy utazó ügynök, elad valamit, aztán eltűnik.

Ezzel ellentétben a szponzorálás folyamatos törődést jelent, amely hűséget ébreszt a szponzorral szemben, és komoly hitelességet ad a szponzornak.

A toborzó nem épít hálózatot, csak egy szintet, amely hamar kilép a rendszerből.

A szponzor azonban másolható rendszert épít, amely végiggördülhet a teljes szervezeti egységen. Ő egy erős alsó vonalat épít ki. Nem terjesztői alsó vonalat épít, hanem szponzorokból álló alsó vonalat, úgy hogy Mutat és Mond.


A toborzó munkája a te regisztrációddal véget ér.

A szponzor munkája a te regisztrációddal kezdődik.

A toborzó célja az, hogy embereket regisztráljon.

A szponzor célja azonban az, hogy vezetőket találjon és fejlesszen tovább.

Te toborzó vagy, vagy szponzor? Nagy köztük a különbség!

Mielőtt megkérdeznéd magadtól, hogy mi szeretnél lenni, azt a kérdést tedd fel, hogy milyen alsó vonalat szeretnél. Ne feledd, te vagy az embereid felső vonala. Szerintem a hálózatos siker titka abban rejlik, hogy szponzor vagy-e.

A szponzorálás pedig a Természetes Eladás legfontosabb alapelve, vagyis a vállalkozásod célja az legyen, hogy segíts másoknak megoldani a problémáikat.

Ahogy Cheryl is mondta, a munkád nem ér véget azzal, hogy valaki csatlakozik a csoportodhoz. Az remélhetőleg csak a kezdete lesz egy hosszan tartó és kölcsönösen kedvező kapcsolatnak. Ráadásul kezdetben az új csoporttagnak szüksége lesz a segítségedre. Végül is, abban a pillanatban te vagy az, aki rendelkezik a szükséges tudással és tapasztalattal.

Tanulj meg igazi szponzornak lenni. Fejlessz másokat, akik ugyancsak igazi szponzorok lesznek. Tanítsd meg őket arra, hogy hogyan tanítsanak meg másokat igazi szponzornak lenni. Vállalj felelősséget, mert ha szponzorálsz valakit, az illető elvárja, hogy megtanítsd neki a felelősségvállalást, hogy majd ő is tovább tudja azt adni.

És maradj mindig szponzor!

Forrás: mlm-cafe.com

Én a magam részéről még egy dolgot hozzáfűznék:

- Ne legyünk erőszakosak! Ha valaki azt mondja a termék és/vagy üzleti ajánlatunkra, hogy nem, akkor azt el kell fogadni. Pióca módszerek nélkül is lehet ügyfeleket és partnereket találni!

Csak az MLM rosz hírét gyarapítjuk, ha nem szokunk le a spam levelekről és az agresszív telefonos/személyes ügyfél és/vagy partner építésről.

Idézet egy kedves és értelmes (tényleg az) blogírótól, aki már unja a zaklatást:
(nem én zaklattam:-)

"Csak egy baj van: ha valaki azt képzeli, hogy a határozott NEM, az egy bizonytalan talán. Nálam nem jön be az a duma, hogy:
Idegesít a főnököd? Unod a munkád? Szeretnél egy jó csapatban dolgozni?
1. Nem idegesít a főnököm, történetesen a haverom és szakmailag is nagyon becsülöm.
2. Nem unom, hanem szeretem és élvezem a munkám.
3. Jó csapatban dolgozom.
Nem akarok mlm hálózatot építeni. Aki csinálja, annak sok sikert - de nélkülem.
És a mondat végén pont van."

Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy hogyan akar élni. Lehet, hogy pár év múlva már nem így nyilatkozna, de most elégedett és ezt tiszteletben kell tartanunk!


Kellemes, és hasznos időtöltést kíván:

Szenyán Ildikó
szenyanildiko@neadjafel.hu
06-20-9-344-154
Skype: Energildi
 

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2005-2010 © Minden jog fenntartva!