Főoldal Cikkek Könyvek Ajánlataim Kapcsolat

ÜGYFÉLORIENTÁLTSÁG

Az ügyfél a vállalkozásunk létének alapja. Az Ő elégedettsége, vagy elégedetlensége meghatározó jelentőségű.

Szinte minden vállalkozás hangsúlyozza, hogy gondolkodásának és törekvéseinek középpontjában az ügyfél áll, a gyakorlatban azonban nagyon kevés vállalkozás képes valóban ügyfélcentrikussá lenni.

Ha a munkatársaink a belső kapcsolataikban nem bánnak egymással nyíltan, figyelmesen és felelősségteljesen, az hatással van arra is, hogy hogyan fognak az ügyfelekkel bánni. Ha kollégáink egymásban csak versenytársakat látnak és ezért nem segítik egymást, akkor annak hosszútávon mindenki kárát látja, a közös vállalkozás és az ügyfél is. A jól működő belső kommunikációnk hozzájárul a vállalkozásunk kifelé történő hatékony kommunikációjához is.

A másik alapvető hiba a szakzsargon. Fontos ismernünk a termékeink és szolgáltatásunk minden részletét, de nem szabad elvesznünk a részletekben. A legtöbb ügyfél nem fogja érteni, ha szakzsargonban beszélünk hozzá és teletömjük a fejét számára idegen szavakkal, részére nem annyira fontos adatokkal, és végül elriasztjuk a túlontúl szakértő szerepünkkel.

Számára egy tévé nem az alkatrészek, műszaki adatok, mértékegységek összessége, hanem a szórakozás, és kikapcsolódás egyik eszköze. A csillár sem csak egy világítási eszköz, hanem hangulatfény.

A másik véglet sem jó. Ha nem tudunk azonnal válaszolni a feltett kérdésre, akkor vennünk kell a fáradtságot, és ki kell derítenünk az ügyfelünket érdeklő adatokat.

Meg kell tanulnunk "ügyfelül" gondolkodnunk és beszélnünk. Saját termékünket és szolgáltatásunkat az ügyfél szemszögéből kell látnunk. Az ügyfelünk valódi szükségleteire kell figyelnünk és termékünket és szolgálatásainkat is e szerint kell javasolnunk.

Ha nem a saját vállalkozásunk szakzsargonját használjuk, hanem a vevőét, akkor azt fogja érezni, hogy itt van valaki, aki ismeri a problémámat, és személyre szabott megoldása van a kérdésemre.

Lényeges, hogy tájékoztatásunkat ne az azonnali nyereség, hanem a valódi segítségnyújtás vezérelje. A hozzánk forduló hamar észreveszi, ha a mindenáron eladás motivál minket.

Ha a valódi igényeire koncentálunk, és e szerint tájékoztatunk és ajánlunk, akkor megérti, hogy a termékünkben vagy a szolgáltatásunkban benne van az az érték, ami számára haszonnal jár és épp válasz az ő szükségleteire!

Az ügyfeleinkkel való intenzív törődés, a rendszeres megkérdezés, szoros együttműködés, a bizalmon alapuló nyer-nyer típusú tárgyalástechnika teszik csak lehetővé számunkra, hogy gyorsan és rugalmasan reagáljunk az aktuális igényekre.


Kellemes, és hasznos időtöltést kíván:

Szenyán Ildikó
szenyanildiko@neadjafel.hu
06-20-9-344-154
Skype: Energildi
 

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2005-2010 © Minden jog fenntartva!