Főoldal Cikkek Könyvek Ajánlataim Kapcsolat

KÖZÖSSÉGI OLDALAK
- FACEBOOK, IWIW, TWITTER, WEBSTAR COMMUNITY -
ÉS TÁRSAI

A kilencvenes években az internetezők weboldalt készítettek, ahol írtak egy pár sort magukról, összeszedték a kedvenc linkjeiket, és rendszerint összegyűjtötték a kedvenc vicceiket is. Az ezredforduló után blogolni kezdtek azok, akikben volt némi hajlandóság az online naplóírásra.

Az elmúlt években pedig az jött divatba, hogy az ember közösségi szájtokon belül tölt ki magáról egy adatlapot, ami a leghatékonyabb módja annak, hogy kapcsolatba lépjen és kapcsolatot tartson másokkal. Miért?

Mert a közösségi oldalak egy sor változatos eszközt kínálnak a kommunikációra, és megőrzik a kapcsolatot - amíg valaki nem törli magát a rendszerből. Mindezt ráadásul ingyen teszik. A felhasználók a saját magukról megadott "paraméterek" alapján találnak egymásra, legyenek volt iskolatársak, régi kollégák, vagy ugyanazon hobbi megszállottai.

A fentiek közös jellemzője, hogy nap mint nap használjuk őket, emlegetjük őket, vagy legalábbis hallunk róluk: aki pedig nem, az is minden bizonnyal hallani fog, mert ezek az internet legelterjedtebb, leghasznosabb eszközei, amelyek segítségével szórakozunk, kommunikálunk, informálódunk, dolgozunk - vagy mindezt egyszerre. Nem árt tehát, ha egy kicsit jobban megismerjük őket. 

Az iWiW (International Who is Who, vagyis Nemzetközi Ki Kicsoda, bár a nemzetközi terjeszkedésről egyelőre lemondtak az üzemeltetők) egy magyar fejlesztésű közösségi oldal, amelyen az ember az ismerőseit gyűjtögetheti. A szájt egyedisége abból származik, hogy sok más hasonló webes szolgáltatástól eltérően itt a valódi nevével regisztrálhat az ember, és eleve nem "magányos farkasként", kezd, hanem valakinek az ismerősként kerülhet be - meghívóval.

A Facebook a sikerét elsősorban annak köszönheti, hogy alkalmazásai megkönnyítik a napi kommunikációt: eseményeket szervezhetünk, csoportokat alakíthatunk, csetelhetünk, megoszthatjuk és közösen kommentálhatjuk képeinket, videóinkat... Online státuszunk frissítésével egy sorban minden ismerősünk tudtára adhatjuk, mivel foglalatoskodunk, milyen hangulatban vagyunk éppen.

Belinkelhetünk érdekes képeket, izgalmas weblapokat, videókat vagy zeneszámokat - az ismerőseink vagy követőink pedig reagálhatnak ezekre; így akkor is fenntarthatjuk, sőt, megerősíthetjük a kapcsolatainkat, amikor távol vagyunk egymástól.

A Twitter egy olyan mikroblog-szolgáltatás, melyben rövid (sms-hez hasonló) üzenetekben értesíthetjük a követőinket az életünkről, mindazokról a dolgokról, melyeket fontosnak vagy érdekesnek tartunk. Az üzenet szövege mindössze 160 karakter lehet. Pár szavas üzenetben újabb és újabb kis híreket küldhetünk magunkról, amit követőink az üzenet küldésének pillanatában már el is olvashatnak.

ÉS egy újdonság! A >>> Webstar Community World <<< középpontjában az egészséges életmód, vitalitás áll. Várjuk a közösségi oldalra azt, akinek a sport a szenvedélye és számtalan ismerőse és barátja van az egészséges életmódot képviselők között és azt is, aki most határozta el, hogy tenni fog valamit egészsége, jobb kondíciója, testi és szellemi vitalitása érdekében, tehát azért, hogy jól érezze magát a bőrében.

Mindez már mobiltelefonon is elérhető >>> Webstar Mobile Vitality Coaching <<<!

A >>> Webstar Mission Vitality Game <<< segítségével az egészséges vitalitáshoz vezető életmódot játékosan lehet elsajátítani. A Játékban a Mission pontok gyűjtése által értékes nyereményeket sorsolnak ki!

2010 júniusában pedig elindul a Webstar Shopping World is, ahol akár 20-50%-kal olcsóbban lehet majd a legjobb minőségű márkákból biciklit, ruhát, órát, parfümöt, főzőkészletet, könyvet, elektronikai felszerelést, ... venni, és mindezek ajánlásával még pénzt is lehet keresni!

Végül, de nem utolsó sorban érdemes írni a közösségi oldalakon kívül egyéb alkalmazásokról is, melyek az az emberek tájékozottságát és kommunikációját igencsak megkönnyítik.

A Google nem egyszerűen egy webkereső: neve mára egyenesen egyet jelent a webkereséssel, olyannyira, hogy már a köznyelvben is meghonosodott a "guglizni" kifejezés. A világon a felhasználók kétharmada ezt a webkeresőt használja, Magyarországon pedig kilencven százalékos a cég piaci részesedése, már ami az úgynevezett szabad szavas keresőket illeti.

A korábban széles körben elterjedt keresési algoritmusokkal ellentétben a Google nem azt veszi figyelembe, hogy a keresett kifejezés hányszor szerepel egy dokumentumban, hanem azt, hogy az oldal mennyire kapcsolódik a keresett témához.

A YouTube igazi webkettes szolgáltatás. A videomegosztó révén legtöbbször a zenés mozgóképet "tehetjük magunkévá", vagy feltölthetjük az általunk készített videókat. A YouTube és klónjai eleve a webre szabott, miniatűr ablakban mutatják a feltöltött filmet, ami így könnyen elfér egy oldalon, és a mérete is kisebb (bár már van lehetőség a teljes képernyős lejátszásra is). A központi szerveren való tárolás és a beágyazás lehetősége pedig az internetes adatforgalommal spórol, egy felhasználói fiók regisztrálása után gyűjtögetni is lehet a nekünk tetsző anyagokat, a hozzászólás és a regisztráció lehetősége pedig a közösségi élményt garantálja.

A Skype segítségével ingyen lehet telefonálni két számítógép között, és hagyományos - vonalas vagy mobil - számokat is olcsóbban lehet vele hívni. Mindehhez egy letölthető kliensszoftverre és egy regisztrációra van szükség, ha pedig a fizetős szolgáltatást szeretnénk igénybe venni, ahhoz fel kell tölteni egy lebeszélhető egyenleget.

A telefonálás, vagyis a hanghívás mellett a Skype-on keresztül lehet szöveges üzenetet küldeni, és akár webkamerás képátvitelre is van lehetőség. Sőt, a szoftver már nem csak PC-n, hanem mobiltelefonon, PDA-n is használható. A Skype-függők ma már olyan telefonkészüléket is vásárolhatnak, amelyet a számítógépre csatlakoztatva kényelmesebben beszélhetnek, vagy akár az otthoni vezeték nélküli telefont is kiválthatják vele.

A Windows Live Messenger egy azonnali üzenetküldő (eredeti nevén Instant Messaging, vagyis IM) szolgáltatás. A szövegablakba begépelt üzenetet azonnal eljuttatja a címzetthez, és a beérkezett üzenet egy felpattanó ablakban jelenik meg, és a partner is azonnal vissza tud írni. A szoftverrel lehet fájlokat, képeket küldeni, sőt, akár webkamerán, mikrofonon keresztül beszélgetni is.

A fenti közösségi oldalak nemcsak arra alkalmasak, hogy megszervezzük az osztálytalálkozót vagy olvashassuk az ismerőseink "naplóbejegyzéseit" - arra is használhatjuk őket, hogy fellendítsük az üzleti forgalmunkat. Könnyen megtanulható, egyszerűen kezelhető, gyors és ingyenes - de vigyázat, függővé tesz!

Az, hogy egy vállalkozásnak, üzletnek vagy szolgáltatásnak saját honlapja van, mára szinte természetessé vált; ám kevesen használják ki az interaktivitásban - azaz a közösségi oldalakban - rejlő lehetőségeket. Ezek ugyanis nagyszerűen kiegészíthetik, bizonyos esetekben akár helyettesíthetik is a reklámokat, hirdetéseket. A közösségi oldalakon ugyanis a kapcsolati hálónkba tartozókat és a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt érdeklődőket egyaránt elérhetjük.

Ha szeretnénk a közösségi oldalakat az üzleti érdekeink szolgálatába állítani, először is egy felhasználói fiókra van szükségünk. Ehhez általában elegendő egy e-mail fiók, de előfordulhat, hogy meghívóra is szükségünk van - ezt bármelyik ismerősünk elküldheti nekünk, sőt, néhány fórumon idegeneket is megkérhetünk erre. Ha pedig már ott vagyunk az oldalon, tudassuk ezt a leendő vagy jelenlegi vásárlóinkkal, például úgy, hogy belinkeljük a honlapunkra a közösségi oldalunk címét.

Először ismerkedjünk egy kicsit az adott közösségi oldallal - keressünk régi és új ismerősöket, kezdjünk el kommunikálni azokkal, akiket érdekesnek ítélünk, vagy akiknek a mondanivalója a miénkhez hasonló.

Ha pedig már valamennyire ismertek vagyunk az oldalon, hívjuk fel a figyelmet az általunk ajánlott újdonságokra, érdekességekre, akciókra! Az is sikeres megoldás lehet, ha egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban a saját, pozitív tapasztalatainkat írjuk le. Mindezt soha ne tegyük túl erőszakosan!

Biztassuk a követőinket arra, hogy kérdezzenek! Ha valaki megteszi, vagy személyesen nekünk küld üzenetet, arra mindenképpen válaszoljunk! Tudassuk a jelenlegi ügyfeleinkkel is, hogy már más módon is kommunikálhatnak velünk. (pl. úgy, hogy belinkeljük a honlapunkra a közösségi oldalaink címét.)

A közösségi oldalak segítségével könnyen, ingyenesen tehetünk szert ismerősökre, és természetesen potenciális ügyfelekre is! Igényel némi gyakorlatot, napi 1-2 órányi elfoglaltságot és kevés türelmet, de a befektetés mindenképpen megtérül majd!


Kellemes, és hasznos időtöltést kíván:

Szenyán Ildikó
szenyanildiko@neadjafel.hu
06-20-9-344-154
Skype: Energildi
 

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2005-2010 © Minden jog fenntartva!