Főoldal Cikkek Könyvek Ajánlataim Kapcsolat

TÁVMUNKA VÁLLALKOZÓKÉNT

A Családi.net cikksorozatából

Napjainkban már nem meglepő, ha azt halljuk; "Vállalkozást indítok!"

Némi alaptőkével és szakértelemmel ma már ezt szinte bárki megteheti. Mielőtt azonban valaki önálló céget alapít, érdemes átgondolni néhány alapvető kérdést. Mindenekelőtt tisztában kell lennünk saját képességeinkkel, határainkkal, fontos az önállóság, és a megfelelő szaktudás. Ennek hiányában vállalkozásunk nem lesz hosszú életű.

Mivel a távmunkák többsége szellemi munka, s nem igényel személyes jelenlétet, szükségessé válik, hogy otthonunkban rendezzük be irodánkat. Ugyanakkor arra is fel kell készülnünk, hogy a legtöbb távmunkaadó elvárja a számlaképességet. Így hát egyre többen vágnak bele egy-egy vállalkozásba. Ahhoz azonban, hogy otthonról irányított vállalkozásunk sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy megismerjük az alapkövetelményeket.

Egy cég alapítása rengeteg következménnyel jár; kezdetben több lesz a munka, alacsonyabb a bér, és mindenekelőtt kevesebb a szabadidő. Fontos a család támogatása, a munka- és magánélet összehangolása, valamint egy egészséges mértékű önkritika, mely segítségével a jó vállalkozó képes feldolgozni a kezdeti kudarcokat, illetve szükség esetén hajlandó szakember tanácsát kérni.

A kezdetek

A cégalapítást megelőzően mindenképpen meg kell találni azt a terméket, vagy szolgáltatást, mely a fizetőképes kereslet igényeit kielégíti. Ugyan nem írott szabály, de célszerű olyan profilú vállalkozást alapítani, amely megfelel érdeklődési körünknek. Ez nagyban segít marketing tevékenységünkben, könnyebbé válik a kliensekkel történő kommunikáció, nagyobb esély nyílik a fejlődésre, valamint a kezdetben akár éjszakába nyúló munka sem tűnik fáradságosnak.

S hogy miben rejlik egy üzlet sikerének a titka? A válasz rendkívül egyszerű; ha létezik fizetőképes kereslet, s jó a marketing terv, egyre több lesz a kliens. Érdemes figyelmet fordítani a környezetünkben élők igényeire, hiszen a legjobb ötletet mindig a környezetünkben élő emberek (vagy akár más vállalkozások) adják. Sokan kényszerből vágnak bele a vállalkozásba, csupán a számlaképesség elérése miatt, ám jó taktikával vállalkozásuk biztos anyagi hátteret jelenthet.

Sok vállalkozó jó ötletekkel indul, de cége mégsem lesz sikeres. Ez egyetlen okra vezethető vissza; az ötlet önmagában semmit nem ér, ha nincs egy hozzáértő szakember aki megvalósítsa. A jó vállalkozó ugyanis:

  • Céltudatos, képes az önálló munkára
  • Jó kommunikációs készséggel rendelkezik
  • Kreatív, jó a problémamegoldó készsége
  • Hibáit nem kudarcként, hanem motiváló tényezőként éli meg
  • Kitartó

Mielőtt túl nagy fába vágnánk a fejszénket érdemes az anyagiakról is tájékozódni, hiszen a különböző engedélyek, technikai berendezések beszerzése, egy könyvelő segítségének igénybevétele rengeteg kiadást jelent. Ugyanakkor a hagyományos vállalkozásokkal szemben az otthonról irányított online-vállalkozások rendszeres kiadásai (közüzemi számlák, utazási költség, iroda fenntartás) jóval alacsonyabbak.

Üzleti- és marketingterv a siker titka. A jó reklám, és az önmenedzselés elengedhetetlen a sikerre vágyó távmunkások életében (is).

Az üzleti terv

Fontos eloszlatni néhány tévhitet az üzleti tervvel kapcsolatban. Sokan szükséges rosszként kezelik, azonban kellő időráfordítással és figyelemmel nagy hasznára lehet minden cégtulajdonosnak. A terv általában nem a bank részére készül, bár kétségtelenül néhányan ezt a formáját is használják. Elkészítését nem lehet, illetve nem érdemes másra bízni, mint a cégtulajdonosra, vagy a cég felelős vezetőire. Legfőbb célja a cég üzleti stratégiájának meghatározása, mely természetesen nem örök időkre szól, célszerű minden jogi, illetve keresletbeli változás esetén módosítani. A legfontosabb szerepet természetesen a cég vezetője játssza, hiszen az elkészült terv megvalósítása rá vár.

Jó bornak nem kell cégér?


Induló vállalkozások esetén a régi mondás nem válik be. Egy vállalkozás elindítása után fontos szerepet a jó marketing terv. Fontos kialakítani egy stratégiát, melyet kezdetben, a vállalkozás fejlődési periódusában végig lehet követni. De milyen is egy jó reklám? Mindenféleképpen hatásos, felkelti a célközönség érdeklődését. Nem tartalmaz hosszú, tárgyilagos leírást a cég által nyújtott szolgáltatásokról/termékekről. A fizetőképes kereslet számára fontos az adott vállalkozás által nyújtott előnyök megismerése. Célszerű rövid, lényegre törő, ugyanakkor látványos reklámot készíteni. Fontos, hogy a reklám:

  • Legyen látványos
  • Több alkalommal jelenjen meg, a kliensek igénylik az információ megerősítését
  • Legyen rövid, de ugyanakkor lényegre törő

Milyen a jó marketing?

Kétségtelenül külön, veleszületett üzleti érzékkel kevés vállalkozó rendelkezik. Azonban ma már számtalan tanfolyam, cég és könyv nyújt segítséget a vállalkozásukat otthonról irányító távmunkásoknak. A személyiségfejlesztő- és marketing tréningek kétség kívül túlzottan is költségesek a kezdő távmunkások számára, így célszerűbb beszerezni néhány könyvet, melyek az alapoktól kezdődően magyarázzák el a sikeres stratégia kialakításához szükséges tudnivalókat. A távmunkások életében nélkülözhetetlen Internet segítségével sok költséget megtakaríthatunk. Azonban ahhoz, hogy ezt a lehetőséget korrekt módon fordítsuk javunkra, sok ismeretet kell elsajátítanunk.

Szerző: Sarka Kata


Kellemes, és hasznos időtöltést kíván:

Szenyán Ildikó
szenyanildiko@neadjafel.hu
06-20-9-344-154
Skype: Energildi
 

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2005-2010 © Minden jog fenntartva!